CONSUMENTENINFORMATIE
voor verkoop op afstand
1.
Inleiding
Deze
voorwaarden gelden bij een overeenkomst voor de verkoop van goederen,
die buiten de verkoopruimte van de
verkoper
of op afstand wordt gesloten tussen een CONSUMENT en de Verkoper,
d.w.z. de firma:
VANTUBO
SRL Met zetel te 1040
Brussel, Robert Schumanplein 2-4 tel:
+32
492439811
e-mail: be@vantubo.be
Ondernemingsnummer:
0759.566.616 Btwnummer: BE0759566616
De
btw-factuur vormt een bevestiging dat de verkoopovereenkomst is
gesloten.
2.
Bestelling.
Om
vergissingen te vermijden verzoeken we u om de symbolen van de
bestelde goederen te controleren en ze duidelijk
aan
te geven op basis van de informatie in onze recente catalogi of op de
website vantubo.be
Daar
vindt u
informatie
over de bestemming en over de technische gegevens en de kenmerken van
onze producten. Indien u twijfels
hebt
of bepaalde informatie onduidelijk is, kunt u contact met ons opnemen
op het bovenstaande adres om te laten
bevestigen
of de bestelde producten de door u vereiste eigenschappen hebben.
Nadat
u het gepaste product hebt gekozen, kunt u het persoonlijk,
telefonisch, per traditionele post, fax of e-mail
bestellen.
Nadat we uw bestelling hebben ontvangen en eventueel met u bepaalde
wijzigingen hebben besproken,
zenden
we u een pro-formafactuur die bevestigt dat wij bereid zijn om uw
bestelling ter uitvoering aan te nemen. Gelieve
er
echter rekening mee te houden dat we de bestelling niet uitvoeren
totdat we van u een bevestiging hebben ontvangen
dat
u ermee akkoord gaat dat de bestelling betrekking heeft op de
producten die erin zijn aangegeven en dat die zullen
worden
geleverd aan de vermelde voorwaarden. U kunt dit bevestigen door ons
de ondergetekende pro-formafactuur
terug
te sturen of door op het e-mailbericht dat u van ons hebt ontvangen
met onze pro-formafactuur te antwoorden met
de
vermelding: “Ik bevestig de bestelling nummer XXX (XXX = nummer van
de pro-formafactuur). Voornaam
Achternaam”
en/of door het in de factuur vermelde bedrag over te maken op onze
bankrekening. Pas daarna beginnen
we
de bestelling uit te voeren. Indien er zich tussen het moment waarop
we u de pro-formafactuur hebben gezonden en het moment waarop wij van
u bevestiging van de bestelling hebben ontvangen, omstandigheden
voordoen die het onmogelijk maken om deze transactie te verrichten
aan de overeengekomen voorwaarden, dan nemen we contact met u op en
stellen de nodige aanpassingen voor. U kunt dan akkoord gaan of
afzien van de transactie. Indien we eerder van u een bedrag ontvangen
en de bestelling niet kunnen uitvoeren aan de overeengekomen
voorwaarden, en indien u niet akkoord gaat met de aanpassing, dan
betalen we u onmiddellijk het volledige betaalde bedrag terug.
3.
Prijs van de goederen en aanvullende kosten.
De
brutowaarde die op de pro-formafactuur is vermeld, omvat alle kosten
in totaal met eventuele aanvullende kosten
waarmee
u zult worden belast voor de levering van de bestelde goederen aan de
overeengekomen voorwaarden.
4.
Betaling voor de goederen.
Mogelijke
betalingswijzen:
Per
overschrijving op onze bankrekening BE85
0018 9978 4406 of via het PAYPAL- of
MOLLIE-platform. Voor bepaalde betalingswijzen kan u worden belast
met aanvullende kosten. De vastgestelde betalingswijze en eventuele
aanvullende kosten die hiermee gepaard gaan, worden op de
proformafactuur of op de website aangegeven voordat de betaling wordt
verricht.
5.
Ophaling van goederen.
We
doen ons uiterste best om bestellingen snel uit te voeren.
De
goederen zijn gewoonlijk binnen één tot twee werkdagen gereed om te
worden afgehaald. In bepaalde gevallen kan
de
levertijd echter tot enkele weken uitlopen. Gelieve daarom contact
met ons op te nemen vlak voordat u de bevestiging
van
de bestelling verzendt om inlichtingen te vragen over de geschatte
huidige wachttijd om de goederen op te halen bij
ons
magazijn. Indien de goederen niet zijn vervaardigd/geďmporteerd op
speciaal verzoek en de wachttijd u
niet
past, hebt u het recht om af te zien van de bestelling tot op het
moment waarop de goederen bij ons magazijn
worden
afgegeven. Alle betaalde bedragen worden dan aan u teruggestort.
Vergeet niet dat bij betaling met
overschrijving
de goederen pas ons magazijn zullen kunnen verlaten op de dag waarop
het bedrag uit de proformafactuur op onze bankrekening is geboekt.
Gelieve er rekening mee te houden dat het risico op mechanische
beschadiging van de goederen op u overgaat op het moment dat de
goederen bij ons magazijn worden opgehaald of op het moment dat u de
goederen in ontvangst neemt uit de handen van de koerier. Het is
daarom noodzakelijk dat u de goederen bij het ophalen grondig
controleert en indien er onregelmatigheden of beschadigingen worden
vastgesteld, dient u onmiddellijk een gepast verslag op te maken.
Gelieve in zo’n geval onmiddellijk contact met ons op te nemen, nog
voordat de koerier die u de zending heeft geleverd, vertrekt zodat er
eventuele misverstanden kunnen worden vermeden. Indien de goederen
“zonder aanmerkingen” in ontvangst worden genomen bij ons
magazijn, uit de handen van onze vertegenwoordiger of uit de handen
van een koerier, dan wordt op dat moment het risico op eventuele
beschadigingen van de goederen op de ontvanger overgedragen.
6.
Levering van de goederen
De
kost van de levering van de goederen op uw adres in Belgie
bedraagt
9,85 EUR
(inclusief
btw) en is aangegeven op de proformafactuur in de post
“Leveringskosten”. De goederen worden geleverd met ons voertuig
of met een economisch postpakket binnen 31 werkdagen nadat de
goederen gereed zijn om te worden opgehaald in ons magazijn.
Het
is mogelijk om de goederen tegen aanvullende betaling te laten
verzenden door een van de koerierbedrijven die met ons samenwerken.
Indien u kiest voor deze oplossing, dan worden de goederen geleverd
binnen 2-3 dagen nadat ze gereed zijn om te worden opgehaald in ons
magazijn. De aanvullende kosten, afhankelijk van het gewicht en de
omvang van de goederen, zal worden toegevoegd aan de leveringskosten
voor de goederen, en de totale waarde zal worden vermeld op de
pro-formafactuur in de post: „Leveringskosten”. Gelieve er
rekening mee te houden dat deze aanvullende kosten niet zullen worden
teruggestort bij eventuele herroeping van de overeenkomst.
7.
Kwaliteit van de goederen.
De
Verkoper verbindt zich ertoe om in ruil voor de prijs die op
de pro-formafactuur is vermeld u als consument de
bestelde
goederen ter beschikking te stellen in een staat die overeenstemt met
de overeenkomst, vrij van gebreken.
Indien
niet anders bepaald is in de garantievoorwaarden voor het product in
kwestie, dan heeft het product op het
grondgebied
van België een garantie van twaalf maanden voor essentiële
defecten die zijn veroorzaakt door fabricagegebreken. Deze termijn
wordt gerekend vanaf de verkoopdatum die op de aankoopfactuur is
vermeld. Deze garantie geldt niet voor producten die worden
gemonteerd/gebruikt op een manier die niet overeenstemt met de
algemeen aanvaarde montage-/gebruiksvoorwaarden voor dit type
producten of met de Montage en Gebruikshandleiding die bij het
product is geleverd. Ook defecten die ontstaan zijn als gevolg van
intensief gebruik in
andere
omstandigheden dan in een huis/woning van een normaal
vierpersoonsgezin of als gevolg van mechanische
beschadiging
door vallen, uitbreken, drukken, kloppen, slaan, wegrukken, krassen
enz. vallen niet onder de garantie.
In
geval van defecten dient in de eerste plaats onze serviceafdeling te
worden geraadpleegd op het telefoonnummer
+32
492439808 of e-mail: be@vantubo.be Onze
serviceafdeling geeft u dan aanwijzingen om de panne zo snel mogelijk
te verhelpen. Producten met fabricagegebreken dienen bij de zetel van
de Verkoper te worden afgeleverd, waar ze in geval van
erkenning van de reclamatie gratis zullen worden hersteld of door een
nieuwe zullen worden vervangen en daarna aan de consument zullen
worden terugbezorgd. De garantieperiode wordt in dat geval verlengd
met de herstelperiode. De duur van de herstelling van een product in
het kader van de garantie bedraagt gewoonlijk niet meer dan 14 dagen
na levering aan de verkoper, maar in geval van gebrek aan
vervangingsonderdelen kan de herstelling worden verlengd met de tijd
die nodig is om deze onderdelen bij de producent te bestellen. Deze
garantie sluit de 24 maanden wettelijke garantie voor het verkochte
product niet uit, beperkt ze niet en schort de rechten van de koper
uit hoofde van de 24 maanden wettelijke garantie niet op.
8.
Recht op herroeping van de overeenkomst.
Als
consument die een aankoop doet buiten de verkoopruimte van de
verkoper of op afstand, hebt u het recht om zonder
opgave
van redenen de verkoopovereenkomst te herroepen binnen veertien dagen
na ontvangst van de goederen, op
voorwaarde
dat ze niet zijn vervaardigd/geďmporteerd op uw speciale bestelling.
U
dient een door u ondertekende verklaring met de volgende inhoud:
“Hierbij herroep ik de verkoopovereenkomst die is
bevestigd
met de factuur nr. (nummer en datum invullen)” binnen veertien
dagen na ontvangst van de goederen per email, traditionele post of
persoonlijk terug te bezorgen bij onze zetel, met opgave van uw
voornaam, achternaam, adres, telefoonnummer, nummer van de
aankoopfactuur en rekeningnummer waarop het verschuldigde bedrag kan
worden terugbetaald. Het
modelformulier kunt u hier downloaden :
https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Ventes/Forms/formulier-voor-herroeping.pdf
We
bevestigen dan dat we van u zo’n verklaring hebben ontvangen.
Gelieve daarna de goederen binnen
veertien dagen na aflevering van deze verklaring in onveranderde
staat op eigen kosten en risico terug te bezorgen bij het
adres van ons magazijn.
We betalen u dan als consument alle
geďnde bedragen terug, met uitzondering van de aanvullende kosten
die in punt “6. Levering van de goederen” zijn vermeld.
Gelieve
er rekening mee te houden dat de prijs van de verschillende goederen
op de btw-factuur is toegepast in verband
met
de aankoop van al deze goederen samen, in de hoeveelheden die op het
document zijn vermeld. Indien u de
overeenkomst
niet voor alle artikelen uit de btw-factuur herroept, dan behouden we
ons het recht voor om de prijzen van
de
artikelen die u niet wilt teruggeven, te corrigeren.
9.
Mogelijkheid om buitengerechtelijk reclamaties te behandelen en
claims te verhalen.
Indien
de standpunten betreffende de behandeling van reclamaties en het
verhalen van claims uiteenlopen, kan de
consument
gebruik maken van het Europese consumentenportaal
https://webgate.ec.europa.eu/odr/ waar ook de
mogelijkheid
bestaat om een geschil buitengerechtelijk te laten beslechten. De
procedure bij de Europese consumentenportaal is minder formeel dan de
procedure bij een algemene rechtbank en duurt ook niet zo lang. Ze is
bovendien heel wat goedkoper.
Dank
u voor uw vertrouwen!
We
hopen dat u erg tevreden zult zijn over de door ons geleverde
producten.
VANTUBO
SRL
Brussel
29.11.2024